Den smarta Autodörren svarar inte på kommandon från Omlets app
Om din smarta Autodörr inte svarar på kommandon från Omlets app kan detta tyda på ett problem med dörrens anslutning, eller ett fel med själva dörren eller kontrollpanelen. Följ stegen nedan för att diagnostisera problemet.
Kontrollera statusen för den smarta Autodörren i appen. Om statusen är grön (ansluten) bör dörren svara på kommandon nästan omedelbart. Om indikatorn är gul (vilande) bör dörren svara på kommandot nästa gång den vaknar. När du utfärdar kommandot kommer du att se ett meddelande som ger en beräknad tid innan kontrollpanelen vaknar. Vänta tills den här tiden har gått och se om dörren svarar. Om statusindikatorn är röd är dörren offline och kommer inte att ta emot kommandon från appen. Läs vår artikel om offline status för att se hur du kan lösa detta och få din dörr återansluten. För att få mer information om statusen på din enhet, se vår artikel om att förstå statusen på din smarta enhet.
Om din dörr fortfarande inte svarar, kontrollera om det finns några meddelanden, t.ex. Dörr blockerad, vilket indikerar att det finns ett problem som gör att dörren inte kan öppnas/stängas. Se vår artikel om felsökning för att lära dig hur du kan lösa sådana problem.
Om du upplever ett problem som inte nämns ovan kan det finnas ett mekaniskt problem med din dörr. Kontakta oss så hjälper vi dig.