Den smarta Autodörren visar ”Dörr blockerad”
Ett meddelande om att Autodörren är blockerad antyder att den stötte på ett hinder när den senast försökte öppnas/stängas. Följ stegen nedan för att diagnostisera problemet.
- Inspektera dörren och se till att inget hindrar den, till exempel halm eller strö. Om det finns ett hinder, ta bort det och försök sedan öppna/stänga dörren.
- Om din dörr är monterad på en Eglu Cube, se till att du har flyttat hönsens sovområde till det bakersta monteringsläget.
- Rengör dörren, särskilt runt klämdetektorn, och skenorna den färdas längs. Försök att öppna/stänga dörren.
- Försök att kalibrera om dörren – navigera genom menyn på kontrollpanelen till alternativet Kalibrera och tryck och håll OK. Luckan stängs och öppnas ett antal gånger för att utföra kalibreringen. När du är klar, öppna och stäng dörren och kontrollera att den öppnas och stängs helt.
- Gör en fabriksåterställning – navigera genom menyn på kontrollpanelen till alternativet Fabriksåterställning, tryck och håll OK, använd sedan upp/nedpilarna för att ändra N till Y. När du tillfrågas om du är säker, tryck och håll ner OK igen för att bekräfta. Kontrollpanelen startar om och du måste konfigurera inställningarna igen och länka den till din app igen om du använder den i smart-läge. Kalibrera om dörren och testa sedan att den öppnas och stängs helt.
- Om problemet kvarstår, montera bort dörren från hönshuset, lägg den platt på marken och försök att öppna/stänga dörren. Om problemet är löst är det möjligt att dörren var något vriden när den monterades tidigare – försök att montera tillbaka dörren och se till att monteringsskruvarna inte är för hårt åtdragna.
- Om problemet fortfarande inte är löst, kontakta oss.