Den smarta Autodörren visar ”offline” i Omlets app
Om din dörr visas som ”Offline” i Omlet-appen indikerar detta att kontrollpanelen inte har kommunicerat med vår server när vi senast förväntade oss det. Följ stegen nedan för att diagnostisera problemet.
Kontrollera strömmen
- Tryck på en knapp för att väcka kontrollpanelens skärm. Om skärmen slås på, gå till Kontrollera wifi.
- Om kontrollpanelen drivs av nätström, kontrollera att kabeln inte är skadad och inte har lossnat. Kontrollera att uttaget den är ansluten till fungerar.
- Om du använder batterier, ersätt dem med en ny uppsättning AA-batterier av god kvalitet.
Kontrollera wifi
- Navigera genom kontrollpanelens meny till wifi-alternativet. Det ska visa namnet på nätverket den är ansluten till, tillsammans med signalstyrkan. Om kontrollpanelen inte kan ansluta kommer ”Fel” att visas istället.
- Om kontrollpanelen visar Fel, använd en annan enhet för att verifiera att det trådlösa nätverket är tillgängligt. Om det är det, försök att flytta kontrollpanelen närmare åtkomstpunkten. Om detta inte är möjligt kan du behöva flytta din åtkomstpunkt eller köpa en räckviddsförlängare.
- Om kontrollpanelen är ansluten till wifi, kontrollera att det trådlösa nätverket har tillgång till internet.
Om enheten har ström och alla wifi- och internetanslutningar fungerar, men enheten fortsätter att visa ”offline” i Omlet-appen, kontakta oss.